Ogród botaniczny w Zielonej Górze (cz.2)

Nie tak dawno temu pisałem o mojej wizycie w Ogrodzie Botanicznym Uniwersytetu Zielonogórskiego w Zielonej Górze. W sobotę odwiedziliśmy ten ogród raz jeszcze z trochę lepszym aparatem fotograficznym, którym nakręciłem film. Pomysł dodania filmów zrodził się przy okazji oglądania filmu o gatunkach inwazyjnych. Słabo mi działała antena a chciałem więc koniecznie nagrać ten film. Chwila paniki, co robić. No oczywiście zajrzałem do internetu i okazało się, że TVP Info można oglądać na żywo. Ale ja chciałem nagrać ten film. Szybko otworzyłem więc drugie okn i w googlach wpisałem hasło "nagrywanie ekranu" czy coś w tym stylu. Ściągnąłem szybko program Camtasia Studio, ale zanim zacząłem się obsługiwać ten program film o gatunkach inwazyjnych się skończył. Poza tym blogiem prowadzę kilka innych projektów, "do jednego z nich nagrałem instruktaż, który zamieściłem na youtubie. Wracając do "Zakładam Park" zacząłem się zastanawiać, czy aby i tego bloga nie ubogacić filmami. I voila, nawet nie wiedziałem, że zamieszczenie własnego filmiku w sieci może być tak proste. Myślę, że co jakiś czas będę dodawał nowe filmy.
Tak więc oto moje pierwsze dzieło. Kamerzysta ze mnie żaden, sprzęt amatorski więc i efekt nie powala na kolana:)



No dobra myślę, że Was nieźle zmęczyłem tym opisem. Na sam początek, kilka ładniejszych fotek ogólnych i innych "ładnych obrazków", a później trochę botaniki.









To tyle części estetycznej, (części przedstawionych roślin po prostu jeszcze nie znam) a teraz czas na obiecany fragment o charakterze dydaktyczno-poglądowo-merytorycznym:). Chociaż i te zdjęcia nie są pozbawione uroku.

Na sam początek Klon francuski (Acer monspessulanum)


W zupełnie innym miejscu ogrodu znajduje się ambrowiec balsamiczny (Liquidambar styraciflua), którego liście nieco przypominają te klonowe to jednak owoce są zgoła unikatowe.


Nasza rodzima brzoza też może przydać się w ogrodzie.


Poniżej kompozycja z cisów pospolitych(Taxus baccata) odmniany 'Fastigata'


Cyprysik nutkajski (Chamaecyparis nootkatensis) ...


Zachwycił mnie karłowy, płożący się po ziemi dereń kanadyjski(Cornus canadiensis). Pierwsze linki o tej roślinie w polskich g0oglach wiążą się z ofertą sklepów, wiec nie będę ich tutaj dawał ale na drugiej stronie znalazłem małą ciekawostkę związaną z tym dereniem. No ale sadząc pamiętajcie ostrożności nigdy za wiele i nie sadźcie go w pobliżu płotu patrz:n gatunki inwazyjne. Nie mogłem się zdecydować, które zdjęcie wybrać, wiec dałem wszystkie trzy.




Dobrze, idę alfabetycznie. Następna w kolejności jest fotergilla większa (Fothergilla major), muszę przyjść tutaj kiedy zakwitnie. Same liście, choć niebrzydkie niewiele mówią o urodzie tej roślinki.


Długo za mną chodzi głóg. W moim wymarzonym parku go nie zabraknie z pewnością. Póki co zamierzam rozmnożyć go w domu (a nie jest to łatwe). Relację o postępach oczywiście wam zdam. Tu dałem zdjęcie odmiany ozdobnej głogu jednoszyjkowego (Crataegus monogyna)



Poniżej mamy przysłowiowe "gruszki na wierzbie", czyli owoc gruszy wierzbolistnej (Pyrus salicifolia).


Ostatnio zamieściłem zdjęcie guzikowca zachodniego (Cephalanthus occidentalis). Tutaj jest ciekawy film o tym gatunku.



Jak kupię sobie już ziemię na park to posadzę z cała pewnością metasekwoję chińską (Metasequoia glyptostroboides), chyba, że do tego czasu zostanie zaliczona do roślin inwazyjnych...


W oko wpadł mi również oczar wirginijski (Hamamelis virginiana), też muszę odwiedzić ogród o innej porze roku.


Dobrze resztę roślin dam w następnym wpisie.

Pozdrawiam

Komentarze

  1. Z filmikiem nagranym w ciekawym ogrodzie botanicznym miałeś świetny pomysł. Też mam już nagranych kilka filmików, ale nie chciałam ich wyświetlać przez You Tube, a Ty podpowiedziałeś mi inny sposób. Spróbuję też. Guzikowiec podoba mi się, szkoda, że nie mam już miejsca w ogródku. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. No właśnie. Chętnie kupiłabym sobie guzikowca i też nie mam pojęcia, gdzie go upchać. Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
  3. No to chyba problem większości ogrodników. Jakie gatunki wybrać? Wiadomo nie można mieć wszystkiego. Pozdrawiam i dziekuję za komentarze

    OdpowiedzUsuń
  4. Arek, it's a very interesting trip to the Botanical garden, thank you for sharing the photo and video. I think your future garden will look like this!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Rośliny na Rodos.

Rozmnażanie winogron

Wyprawa do lasu