Ogrody tematyczne Hortulus, cz. 2.

O wycieczce do ogrodów tematycznych Hortulus w Dobrzycy pisałem w poprzednim poście. Ten stanowi niejako uzupełnienie. Załączam do niego zdjęcia wykonane komórką. Najgorsze jest jednak to, że zdjęcia te nie wyszły zdecydowanie gorzej od tych robionych lustrzanką. Zdjęcia idą w porządku alfabetycznym.







Powyżej igły araukarii



Berberys thunberga...





Powojniki...



Niezwykle cenną i dla mnie ważną rzeczą w ogrodach Hortulus jest stworzenie ozdobnego ogrodu warzywnego. Jest to jeden z nowszych trendów w ogrodnictwie światowym. Mnie urzekł ten burak ozdobny.



Urzekł mnie Kuflik cytrynowy - Callistemon Citrinus, którego w podpisie zdjęcia błędnie nazwałem butelkowcem, a to dlatego , że jego kwiaty przypominają szczotkę do czyszczenia butelek.









hebe...





autor bloga...


jesion i klon...












Ładna aranżacja oczka wodnego. Zdjęć jest mnóstwo więc opisuje je w sposób li tylko hasłowy.











Powyżej zamieściłem zdjęcia składające się na tzw. ogród biały romantyczny. Mnie szczególnie urzekł ozdobny głóg (Crotageus) z ostatniego zdjęcia.



Moim zdaniem małe nieporozumienie. Ogród inspirowany dziełami Gaudiego.











Powyżej zamieściłem zdjęcia roślin składających się na ogród leśny.





Ogród żółto-niebieski...









Ogród purpury i ognia. Mnie szczególnie zainteresował żywopłot.

















Na sam koniec reszta zdjęć. Pnącze to chyba wiciokrzew pomorski, ale nie mam pewności i nikogo nie chcę wprowadzać w błąd.

Pozdrawiam.

Komentarze

  1. Wchodziłam na Twój blog poprzez ikonkę ( dla próby) i działa !
    Było co oglądać , chyba tam cały dzień spędziliście, bo mnie by było żal z niego wyjść. Miło zobaczyć właściciela bloga :-). Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie no byliśmy ze 4 godziny, ale napstrykaliśmy dużo fotek.

    OdpowiedzUsuń
  3. Rzeczywiście przepiękny ogród ... Pomysł na tematy kolorystyczne - FANTASTYCZNY !!! Bardzo podobają mi się te dzbany nad wodą ... Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za komentarz. Rzeczywiście wizyty w takich miejscach moga stanowić źródło inspiracji dla ogrodników. Stąd też moje posty.

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne miejsce i naprawdę robi ogromne wrażenia. Aż niektóre pomysły są godne uwagi i przeniesienia do naszych jakże skromnych ogródeczków. Miło poznać Cię Arku :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję za komentarz. Twój blog też na mnie zrobił duże wrażanie i z całą pewnością rozwija się dużo szybciej niż mój. Tym niemniej wraz z każdym kolejnym wpisem wzbogacam się i was drodzy czytelnicy o nowe pomysły, wrażenia inspiracje.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Harika bir bahçe.Gezip görmek isterdim.Selamlar sevgili dostum Arek.

    OdpowiedzUsuń
  8. Gratulujemy pasji i ambicji.:))

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Rośliny na Rodos.

Rozmnażanie winogron

Wyprawa do lasu